Zasady wykonywania du’a w językach innych niż Arabski w modlitwie.
Chwała Allahowi.
Po pierwsze:
Jeśli wyznawca może dobrze powiedzieć du’a po Arabsku, to nie jest dopuszczalne, żeby wykonywał du’a w jakimkolwiek innym języku.
Ale jeśli wyznawca nie jest w stanie wykonać du’a w języku arabskim, nie ma powodu, dlaczego nie powinien wykonać du’a w swoim własnym języku, tak długo jak tylko rozpocznie naukę języka Arabskiego w międzyczasie.
W odniesieniu do wykonywania du’a „w językach innych niż arabski po modlitwie, nie ma nic w tym złego, zwłaszcza jeśli to sprawi, że wyznawca będzie bardziej skupiony na swoim dua.
Szejk al-Islam Ibn Tajmijja powiedział:
Dopuszczalne jest, aby wykonywać du’a w języku Arabskim oraz w językach innych niż Arabski. Allah zna zamiary wykonującego suplikację i czego on potrzebuje, bez względu na to, jakim językiem mówi, bo On słyszy wszystkie głosy we wszystkich językach, proszących o wszelkie rodzaje potrzeb.
Majmoo ‚al-Fataawa, 22 / 488-489.
Zobacz także odpowiedź na pytania nr. 3471 i 11588.
Po drugie:
Nie ma nic złego w recytacji du’a wspomnianych w Koranie, nawet jeśli nie ma relacji w Sunnie, że Prorok (pokój i błogosławieństwo Allaha z nim) recytował je w swoich du’a. Wszystkie są dobre i zawierają wskazówki. Większość du’a Proroków i Wysłanników, które znamy pochodzą z Koranu. Niewątpliwie ich du’a są najbardziej elokwentne i najbardziej głębokie w znaczeniu.
Szejk al-Islam Ibn Tajmijja (oby Allah się nad nim zmiłował) powiedział:
Ludzie powinni wykonywać du’a poprzez recytację przepisanych du’a, które są wymienione w Koranie i Sunnie, ponieważ są one niewątpliwie najbardziej godne i dobre, a to jest prosta droga. Uczeni Islamu i imamowie mówili du’a, które są przepisane w Islamie, i odwracali się od innowacyjnych du’a, więc powinniśmy w tym za nimi podążać.
Majmoo ‚al-Fataawa „, 1/346, 348.
A Allah wie najlepiej.
Źródło: https://islamqa.info/en/20953
Tłumaczenie na język polski: Ania Iman Soliman