Wprowadzenie: Miesiąc pełen błogosławieństw

Wraz z nadejściem Ramadanu, serca muzułmanów wypełniają pełne nadziei uczucia. Nadziei opartej na prawdziwej obietnicy i radosnej nowinie przekazanej przez Allaha i Jego Wysłannika (sall allahu `alejhi wa sallam) na temat wielkiego błogosławieństwa i nieskończonego zadowolenia dostępnego w tym miesiącu.

Obiecano nam, iż uczynione grzechy zostaną wybaczane tym, których post opiera się na wierze (iman), szczerości i oczekiwaniu nagrody od Allaha (ihtisab).

Obiecano nam również, iż uczynione grzechy zostaną wybaczane tym, którzy odprawiają nocne modlitwy (qijam) podczas całego miesiąca, pod podobnymi warunkami imanu (wiary) i ihtisabu

Powiedziano nam dalej, iż jest w tym miesiącu noc lepsza ( w nagrodzie) od tysięcy miesięcy modlitwy i że temu, który spędzi tą noc odprawiając qijam z imanem (z wiarą ) i ihtisabem (w prawdziwym oczekiwaniu nagrody od Allaha) zostaną przebaczone wszystkie grzechy.

Powiedziano nam, iż szatany w tym miesiącu pętane są łańcuchami, bramy Piekła są zamykane, a bramy Raju otwarte.

Powiedziano nam, iż Allah każdej nocy Ramadanu uwolni (od kary) jednego z jego czcicieli (ibaad).

Powiedziano nam, iż Allah odpowie na błagania (du`a) osoby poszczącej w momencie iftaru ( dziennego zakończenia postu).

Powiedziano nam, iż Allah pomnoży nagrodę za post ponad granice wyobraźni.

Powiedziano nam, iż osoba poszcząca będzie radosna i szczęśliwa gdy spotka swego Pana .

Wszyscy mamy nadzieję, iż:

* Znajdziemy się pośród tych, których post będzie wykonany prawidłowo, tak aby skorzystać z jego wielkich korzyści.

* Zostaną nam przebaczone nasze grzechy, tak abyśmy mogli czynić więcej dobra i pokonać nasze słabości.

* Znajdziey się pośród tych, którzy otrzymają dary Raju, którego bramy są otwarte.

* Upokorzymy naszego wroga (Szatana), spętanego łańcuchem, poprzez odrzucenie jego oszukańczych pokus.

* Znajdziemy się pośród tych, którzy otrzymają pełne przebaczenie za ich grzechy na koniec Ramadanu.

* Znajdziemy się pośród tych, którzy będą najszczęśliwsi z powodu postu, gdy spotkają swego Pana .

Mamy również nadzieję, iż to co robimy zadowoli Allaha i przyniesie Jego litość i zwycięstwo.

Poza tym, iż mamy nadzieję powinniśmy też zadbać, aby w naszych sercach był iman ( szczera wiara ) i ihtisab ( prawdziwe oczekiwanie na nagrodę od Allaha . Są to dwa niezbędne warunki, aby nasz post i związane z nim korzyści zostały zaakceptowane.

A zatem zamierzamy pościć pełni szczerej wiary i oddania wobec Allaha , czy też będzie to okazja do zrzucenia kilku kilogramów? Zamierzamy pościć, ponieważ taka jest wola Allaha , czy też tylko dlatego, że robimy to od dzieciństwa? czy nasze intencje służą zadowoleniu Allaha czy też przyjaciół i rodziny?

A nawet, gdy czujemy, iż wypełniliśmy wszystkie warunki, aby nasz post został zaakceptowany, nadal powinniśmy uważać, iż może on nie zostać zaakceptowany z powodu błędów, których nie zauważyliśmy. Taka jest droga Salafów ( Pobożnych Przodków) i ich naśladowców, którzy, jak się przekazuje, mówili: „Nie będę czuł się bezpieczny, nawet gdy zobaczę swoją jedną nogę w Raju – dopóki obie się w nim nie znajdą.

Prosimy Allaha , aby nam ułatwił post, aby pomógł nam go wykonać w doskonały sposób, który Go zadowoli, aby nagrodził nas wszystkimi błogosławieństwami, które zostały przez Niego obiecane, aby Islamska Umma (wspólnota) odniosła zwycięstwo i przejęła zwierzchnictwo, i aby dzień, w którym Go spotkamy był naszym najbardziej miłym i najszczęśliwszym.

Amin

 

 

Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.